PRP-behandling

PRP-behandling, även kallad vampyrbehandling, är en naturlig och enkel behandling mot håravfall och tunnhårighet.

Behandlingen innebär att plasma med tillväxtfaktorer ur ditt egna blod injiceras i hårbotten.

Vad är PRP?

PRP står för Platelet Rich Plasma och är en 100% naturlig behandling helt utan biverkningar. PRP-behandling använder tillväxtfaktorer från ditt egna blod, utan några tillsatser.

Behandlingen gör en positiv förändring i ditt hår. Tillväxtfaktorer stimulerar stamcellerna runt dina hårsäckar och får dem att vidga sig, vilket resulterar i tjockare och starkare hårstrån.

Det föreligger ingen risk för allergier eller andra komplikationer då allt vi injicerar kommer från dig själv.

Fördelar med PRP-behandling

• Enkel och relativt smärtfri behandling som enbart tar ungefär 45 minuter.

• 100% naturligt och helt fri från biverkningar.

• Fungerar pro- och retroaktivt mot håravfall.

• Hjälper mot många hårsjukdomar.

• Direkt efter behandlingen kan du återgå till dina vanliga vardagsaktiviteter.

En behandling börjar alltid med en konsultation

Innan vi börjar med någon form av behandling är det alltid viktigt med en konsultation. Det är under en konsultation som vi fastställer vilken behandling som skulle funka bäst för just dig och ditt hår. Alla har olika förutsättningar.

Det är viktigt för oss att få en uppfattning om vilka resultat du förväntar dig, samt undersöka ditt hår för att se vilka resultat du faktiskt kan vänta dig av behandlingarna.

Våra konsultationer är alltid kostnadsfria.

Hur går en PRP-behandling till?

En PRP-behandling börjar med att vi drar blod från dig. Vi centrifugerar sedan blodet och extraherar plasma därifrån. Vår teknik är utformad för att utvinna plasman som är rikast på trombocyter.

Denna trombocytrika plasma injiceras därefter i din hårbåtten med en fin nål. Många års erfarenhet garanterar en snabb och relativt smärtfri behandling.

En behandling tar ungefär 45 minuter.

Att tänka på innan en behandling?

Undvik omega-3
Ta inte tabletter med omega-3 och ät inte mat som är rik på omega-3 fetter, ex. fisk och avokado, 3 dagar innan din behandling. Omega-3 är blodförtunnande och gör så att man lättare kan få blåmärken.

Drick vatten
Drick rikligt med vatten innan din behandling. Är du uttorkad så blir det svårare att ta blodprov.

Ät inte Ipren
Ibuprofen är blodförtunnande. Undvik därför att ta det 48 timmar innan din behandling. Smärtstillande tabletter som innehåller paracetamol (t.ex. Alvedon) går bra.